☰
aktuality kto smepridaj sa k námčo chceme
Požičovňa pomôcokKnižnica na korzeStoplersteineNevhadzujte reklamuRozhľadňa v lesoparkuVstup do lesoparkuMestské zásahy Prievidza
kontaktvýročné správy

Nezvyčajná kampaň za menej reklamy v schránkach

Nezvyčajnú kampaň zameranú na menej reklamy v našich poštových schránkach sa v týchto dňoch rozhodlo spustiť občianske združenie Spolu sme Prievidza.

Zachrániť sa dá 8500 stromov

Nápad ako obmedziť preplnené poštové schránky a samozrejme napomôcť ochrane prírody vznikol po tom, ako dobrovoľníci z občianskeho združenia Spolu sme Prievidza odvážili počas jedného týždňa obsah svojich schránok. Letáky, reklamy a propagačné materiály predstavovali vždy viac 0,5 kilogramu papiera.
„V meste Prievidza je približne 20 000 domácností. Každá dostane mesačne do schránok zhruba dva kilogramy reklamy. Ročne tak iba v Prievidzi vyhodíme na skládku viac ako 500 ton papiera, ktorý v lepšom prípade skončí v zbere. To znamená, že pošleme na istú smrť krásnych 8 500 dospelých stromov, keďže na výrobu jednej tony papiera treba 17 z nich,“ spočítal dopady šafárenia s letákmi Michal Dobiaš, predseda OZ Spolu sme Prievidza. Vyhodený papier totiž znamená dvojnásobnú škodu. Zbytočný výrub stromov a znečistenie prírody odpadom.

Letáky majú stop, regionálne noviny dostanete

Spolu sme Prievidza vydalo štyri druhy samolepiek NEVHADZUJTE REKLAMU, o ktoré môže požiadať každý obyvateľ Prievidze. Dobrovoľníci mu nálepku bezplatne doručia a umiestnia na jeho poštovú schránku.
Na základe nej musí kolportér reklamy rešpektovať § 3, ods. 8 zákona číslo 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý hovorí, že reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred omieta.
Toto obmedzenie sa však netýka novín ako Novinky z Prievidze, ECHO, či PRIEVIDZSKO, pretože tie sú registrované ako regionálne noviny.

Viac sa tak nestane, že po dvojtýždňovej dovolenke bude čakať schránka naprataná nezmyslenými a neaktuálnymi ponukami. Schránky budú opäť obyvateľom slúžiť na ich pôvodný účel – doručovanie pošty.

Tlak vyvinú aj na producentov

Odľahčenie stránok nebude jediným záverom celého projektu. „Po pár mesiacoch vyhodnotíme, koľko nálepiek bolo umiestnených na poštových schránkach v meste a budeme žiadať producentov reklamy, aby pre Prievidzu vytlačili o toľko kusov reklamy menej. Pretože len to dokáže reálne pomôcť tomu, aby sme prestali hádzať prírodu do kontajnera,“ dodal Michal Dobiaš.

Pozrite si aj ďalšie aktuality

Nezvyčajná kampaň za menej reklamy v schránkach
Nezvyčajnú kampaň zameranú na menej reklamy v našich poštových schránkach sa v týchto dňoch rozhodlo...
Pre nedostatky Prievidze nájdu riešenia Mestské zásahy
Žiadne mesto nemôže existovať bez občanov a už vôbec nie bez tých nespokojných. Práve ich...
12
Projekty
Požičovňa pomôcokKnižnica na korzeStoplersteineNevhadzujte reklamuRozhľadňa v lesoparkuVstup do lesoparkuMestské zásahy Prievidza
spolu sme prievidza
kto smepridaj sa k námčo chceme
© Spolu sme Prievidza
Stránka SpoluSmePrievidza.sk pre svoje správne fungovanie využíva len nevyhnutné technické Cookies.
Technické cookies